torsdag, juni 01, 2006

Auch

I en post om Mankiw, som Delong skrev, blev der i kommentarerne en noget hadsk stemning om Mankiws person. Nu har jeg frekventeret en temlig stort antal blogs, både danske og amerikanske de sidste 3-5 år. Og det kan nemt blive til en ordenligt rivegilde. Jeg har aldrg helt fattet hvor meget gavn det gør at kalde nogle man er uenig med for svin eller grim osv osv. At de er uintelligente eller ikke er i stand til at skabe et logisk argument er jeg ellers godt tilfreds med når det bliver pointeret. Men der var altså nogle som mente at Mankiw var en "hack" fordi han har siddet som i rådet for økonomiske rådgivere for Bush. Han gør det ikke mere, men han har gjort. Og Mankiw er vel også at betragte som konservativ, vil jeg tro. Jeg skrev så et indlæg hvor jeg gjorde opmærksom på at Mankiw vel i bund og grund var Delong bare med modsat politisk holdning, mens hans økonomiske evner (ikke forstået som hvor meget han kan købe, men som hans evner som økonom) burde man nok ikke betvivle.
Min kommentar medførte en noget negativ reaktion. Jeg var specielt underholdt af en mand som blev ramt af globaliseringen, da han i sit 53'ne år blev fyret fra IBM da hans job blev udliciteret til Indien. Det blev i bund og grund udlagt til at være min skyld da jeg var så vild med Mankiw og bush!!!!
En ting er at blive kaldt slipsedreng i Information. Det har jeg accepteret som en del af det at have et arbejde, men at blive skudt i skoene at jeg holder med bush. Det gjorde lidt ondt. Eller nej, ikke rigtigt. Jeg skrev jeg var fra dk. Det har jeg fortrudt lidt.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Keep up the good work. thnx!
»

13/8/06 01:53  

Send en kommentar

<< Home