onsdag, juni 21, 2006

Claus Hjort er, tjah, bum bum, et fjols

Hvis en patient på et hospital kommer ind med et åbent sår, der bløder kraftigt, og lægerne så får halveret blødningen. Er lægen der påpeger at manden stadig bløder så en "mørkemand ?".

Efter Venstre har smidt al beslutningskompetence over til DF, og konservativ ikke tør gøre noget, i frygt for at en fremtidig skattelettelse kun bliver ved med at være en fremtidig skattelettelse, har en bred vifte af partier nået til enighed om en velfærdsreform.

Ifølge Anders Fogh er der tale om en historisk aftale. Hvis Anders Fogh fortsætter med at kalde alt for historisk, så glæder jeg mig til næste års historiske finanslov, som igen bliver en lokumsaftale med DF. Historisk.

Efter at Torben M. Andersen udtalte at den nye aftale klarer mellem halvdelen og 2/3 af problemet, så blev den økonomiske fagkundskab undsagt af beskæftigelsesministeren med den altid underholdende, "der er tale om økonomiske mørkemænd."

Jeg ved ikke hvad der for mig til at synes min uddannelse gør mig til mere end gennemsnittet. Men hvis følgende to muligheder ikke allerede eksisterede, så ville de nok blive opfundet.

Mulighed A: Økonomer er dybt pessimistiske og ude på at genere hr. og fru Danmark ved at kræver de skal arbejde 20 timer i døgnet 330 dage om året. Kendt som "Økonomiske mørkemænd" udtalelsen.

Mulighed B: Økonomer er kolde umennesker, som ser alt rationelt, og som ikke betragter andre mennesker som andet end små maskiner der skal optimeres til at gøre økonomens liv bedst mulig. Kendt som vinklingen på mange BT og tv2 historier lige op til og efter velfærdskommisionens rapport.