torsdag, juni 29, 2006

Delong vs. Mankiw ver. VI

Så er Brad Delong ude med riven igen. Og igen er det Mankiw som får med den tunge kølle. Det skyldes Mankiws udtalelser om det her

Det her kører på om USA kan kører med betalingsbalanceunderskud og om deres afhængighed af Asien til at samle deres dollars op. Jeg må indrømme jeg burde læse det bedre, for det er ret sjovt i sig selv. Men lige nu morer jeg mig bare over comment sektionen hos de to herre. Jeg har været så tåbelig at kopiere et af de bedre argumenter ind fra Mankiws comment sektion, ind i Delongs commentsektion. Dette har jeg gjort for at se om de reelt vil snakke om økonomisk teori, eller om det for gennemsnitslæseren hos Delong bare er et resultat af : 1) Bush = OND, 2) hvis man har arbejdet for Bush = se 1). Jeg forventer lidt at blive kaldt ond og kapitalistsvin og andre ord som Venstrefløjen på nettet bruger om folk de forbinder med Bush. Det morer mig temlig meget når nu min opfattelse af Bush er så ringe som den er. Det er ikke fordi det er meget bedre ( måske nok præcis omkring det samme) hvis man skriver noget på en blog til højre for midten, så er det bare en terrorist og kommunist man bliver udråbt til.